Zabawy z rodzicami

 


Wszystkie badania potwierdzają, że to jest bardzo ważny aspekt w rozwoju psychomotorycznym dziecka.
Nie ważne czy macie Państwo dziecko z jakimiś problemami czy dziecko jest zdrowe, pamiętajcie o elemencie zabawy z własnym dzieckiem.
Czy można to nazwać elementem? Nie, jest to jeden z bardzo ważnych aspektów.
Przyjrzyj się, na zdjęciu leży chłopiec na brzuchu u taty- jest to świetna pozycja, która wpływa na to, że być może twoje zmotywuje się do wyższego podporu. Na pewno wiesz, że to jeden z elementów, które świadczą o tym, że twój maluszek rozwija się prawidłowo.
Jeśli twoje dziecko nie ma motywacji i nie chce leżeć na brzuchu to jest to jedna z form zachęcania do leżenia na brzuchu, ale do aktywnego leżenia.
Oczywiście dobrze też jak dziecko śpi na tobie, ale świetnie jak bawi się z tobą w pozycji na brzuchu.
Jest to moja propozycja na dzisiaj.
Szanowni Państwo spróbujcie, wypróbujcie… kładźcie dzieci na brzuchu.
Jeżeli jesteś z dzieckiem w terapii to pamiętaj, że po terapii ważna jest aktywność z dzieckiem. To jest bardzo ważne terapeutycznie, jeżeli wykonałeś terapię ze swoim dzieckiem to możesz następnie tą pozycję wykorzystać do zabawy. Wpłynie to na wykorzystanie wzorców, które akurat nauczyliście się w terapii.
Taką pozycję rekomenduję i dla mamy i dla taty.
Każdy z rodziców może ją wykorzystać.
Zalety:
-aktywacja kontaktu wzrokowego w zabawie,
-wykorzystanie funkcji podporowej kończyn,
-aktywizacja kręgosłupa,
-idealna pozycja do zabawy po terapii.
Nie musisz jako rodzic nad niczym zastanawiać się. Po prostu połóż swojego malucha na brzuchu i „wołaj” wzrokiem, mową, piosenką… Nic nie poprawiaj. Zaufaj wrodzonym wzorcom.
Tą pozycję zalecam moim pacjentom, którzy są w terapii -bawcie się z dziećmi żeby mogły wykorzystać wzorce torowane w terapii! Pozycja do zabawy zalecana dla wszystkich rodzin. O znaczeni podporu rodzicie mogą więcej dowiedzieć się w kursie „Kontakt wzrokowy z rozwojem psychomotorycznym w I roku życia” na mojej platformie szkoleniowej (link), a terapeutów znaczenia funkcji podporowej uczę na szkoleniach metody Vojty, Ontogenezie według koncepcji DNAJSPediatrics.