Jak bawić się z dzieckiem, które nie siedzi, a ma już potrzeby mentalne dziecka siedzącego?

 

❗To bardzo ważne, aby dzieci bawiły się w pozycji siedzącej dopiero wtedy kiedy ich kręgosłup jest na to gotowy, czyli wtedy kiedy same usiądą z pozycji leżącej- zobacz post o pozycji siedzącej.
Dziecko poznaje świat w tych pozycjach w których umie funkcjonować. Tylko wtedy nie tworzy sobie „sztucznych kompensacji”.
Maluszki po 6️⃣ miesiącu lubią zabawki przyczyna ➡skutek, dlatego warto zadbać o odpowiednio angażujący rodzaj zabawek.
Zobacz, Kasia świetnie bawi się przesuwając kółeczka w pozycji na brzuchu. Rodzic patrzy i widzi jak dziecko poznaje otaczający go świat.
✅Połóż się na przeciwko dziecka i w trakcie zabawy bądź z nim na poziomie kontaktu wzrokowego.
Jako fizjoterapeuta widzę uniesienie ręki powyżej 120 stopni (bardzo ważny kamień milowy), skierowanie wzroku za zabawką, konfrontacja ze światem 3D i widzeniem korowym.
⚠Złota zasada dr Joasi: jeżeli twoje dziecko tak wysoko unosi rękę do góry to natychmiast obniż łóżeczko. Aktywizacja genetyczna do wstawania na nogi oraz droga neuronalna właśnie mówią nam: za chwile wstanę na nogi,moja mentalność zdobywa świat.
❗PAMIĘTAJ: dodatkowo przy takiej funkcji ręki pojawiają się sylaby, pokazuj swojemu dziecku wzorce jak papa do drugiej osoby, jest to aktywizacja kontaktu wzrokowego w odniesieniu do rozwoju społecznego.
⚠Druga złota zasada dr Joasi: pamiętaj, że dziecko które jeszcze nie może siedzieć, w zabawie na brzuchu powinno mieć zabawki adekwatne do wieku.
Popatrz na zdjęcie Zuzi, która bawi się zabawką dla dzieci powyżej roku: motywacja dziecka i napęd mentalny dają impuls do zdobywania doświadczeń, a z kolei to daje impuls do aktywizacji wyższych wzorców.
Dziecko, które jest na etapie zdobywania świata powinno bawić się głównie w takich pozycjach jakie samo może osiągnąć. Tylko te pozycje dają najmniej nieprawidłowych kompensacji.