Zakres szkolenia:
Kontakt wzrokowy – fizjologia i patologia w pracy fizjoterapeuty, psychologa i logopedy w pierwszych miesiącach życia. Znaczenie kontaktu wzrokowego w rozwoju – diagnostyka funkcjonalna.
Połączenie kontaktu wzrokowego z funkcją kręgosłupa – zależności i praktyczne wnioski.
Wzorce motoryczne a kontakt wzrokowy – rola w zaburzeniach autystycznych i poznawczych, aktualny stan wiedzy.
Spektrum zaburzeń autystycznych – pierwsze objawy w rozwoju, grupa ryzyka, kryteria diagnostyczne.
Odruchy związane z kontaktem wzrokowym – ich znaczenie w neurofizjoterapii oraz diagnostyce psychomotorycznej.
Analiza kontaktu wzrokowego u niemowląt – kiedy niepokoić się, a kiedy kierować do specjalistów.
Praktyczne wspomaganie rozwoju kontaktu wzrokowego – podstawy terapeutyczne.
Pielęgnacja dziecka – przyjazna vs. nieprzyjazna i jej wpływ na rozwój kontaktu wzrokowego.
Wykorzystanie koncepcji DNAJSPediatrics w torowaniu wzorców motorycznych i pracy z psychomotoryką w pierwszych dwóch latach życia.
Współpraca interdyscyplinarna – fizjoterapeuci, lekarze, neurologopedzi, pedagodzy, psychiatrzy – wspólne punkty diagnostyki.

Forma kursu:
wykład teoretyczny,
analiza przypadków,
część praktyczna,
literatura i aktualne doniesienia naukowe.

PRZEJDŹ DO TERMINÓW